skrøbelig. stærk. smuk. stædig.

onsdag den 8. december 2010

ynglings...

:D
duft: nyvasket sengetøj, spidsede blyanter, friske salvie blade, citrongræs og lavendel
syn: havet, smil og solnedgang
smag: surt, sødt og stærkt
følelse: kreativitet og sommerfugle i maven
land: Kenya og Ghana
sted: hos min farmor, i min elskede lejlighed, i mit barndomshjem, forenden af Bellevue Strand's smukke badebro og i AFRIKA <3 (mit andet hjem)
tøj: haremsbukser, bikerboots, læder, print t-shirts, skovmandsskjorter, strik, tanktoppe.
shops: VINTAGE <3, Topshop, Weekday, Urban Outfitters, H&M, Acne, Gossip, Rue Verte, Second Female.
smykke:fint guldarmbånd jeg har fået af min mormor og et smukt guldkors med en lyserød sten jeg har fra min farmor (arvestykker) og alle mine chunky ringe, fundet på loppemarkeder eller i små sjove butikker rundt om i verden. 
designere: Coco Chanel, Helmut Lang, Alexander Wang, Stine Goya, Stella McCartney, Prince Peter, Diane Von Furstenberg
skønhedsproduct: Multi Vitamin Mask fra Tromborg, Ficus Folium læbepomade fra Lubarol, min fugt spray fra Suki (Pure Shop) Super Moisturizing Balance ansigtscreme fra dermalogica.
makeupmærke: Tromborg, Mac og Jane Iredale. 
beskæftigelse: fotografere, filosofere, finde på idéer til film og photo shoot's, spotte locations for the perfect photo shoot! høre musik, se på og høre noget der inspirerer mig. 
hobby: fotografering, blogging, kunst, synge, lave mad gå på loppemarkeder
tidsfordriv: danse rundt i min lejlighed, grineflip, putte i sengen, se fantastiske film, studere mennesketyper i gadebilledet, snakke om ALT med venner og veninder over en øl, et godt glas rødvin, og alt for mange cigaretter ;)
farve: støvede/pale farver, dyb flaskegrøn, conjaque, mørkegrå og coral
mad: fjordrejer med hvide og grønne asparges (ynglings sommerret!) linse- og grøntsagssuppe, thai kylling i grønkarry, gazpacho, sushi, edamame bønner og cesar salad.
frugt: mango, passionsfrugt, kirsebær, brombær og have æbler
film: Amélie, White Oleander, Vicky Christina Barcelona, Factory Girl, Girl Interrupted, Mr. and Mrs. Smith, Chicago, The Holiday, The Constant Gardener
bog: Drageløberen, Under en Strålende Sol, Magnum Stories, 1001 tårs tøsetanker
parfume: 'Stella' by Stella McCartney, Chloé, Eau Emotionelle by Agent Provocateur, Narciso Rodriguez og Jean Paul Gaultier
religion: buddhisme og katolisme
sprog: fransk, spansk og thai.
museum: centre pompidou i Paris og Louisiana i Humblebæk
kunstværk: har ikke ét favorit kunstværk, men elsker moderne kunst i en helhed. specielt surrealisme og pop-art.
citater: "what doesn't kill you, only makes you stronger"
"creativity is allowing yourself to make mistakes. art is knowing which ones to keep". wisdom becomes knowledge, when it becomes your personal experience".
oplevelse:at bo i Afrika i 4 mdr. hos en lokal familie, først i Kenya og så i Ghana. Det må være min ynglings oplevelse :) + alle de rejser jeg har været på med min familie gennem mine snart 22 år, det har været det fedeste og vildeste og noget jeg for alt i verden ikke ville have været foruden <3 og ikke at glemme, er min første tur på Roskilde Festival!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar